GroenLinks is al 25 jaar de enige grote stabiele partij in Utrecht. Met meer dan 2500 leden is het ook een van grootste afdelingen van GroenLinks. Momenteel is het de grootste partij van Utrecht en is GroenLinks met negen zetels vertegenwoordigd in de Utrechtse gemeenteraad. We hebben twee wethouders in het College van Burgemeester & Wethouders, het bestuur van de stad.

Nieuwsbrief

Onze nieuwsbrief verschijnt eens per maand. Leden ontvangen hem automatisch in de mail. Niet-leden kunnen zich ook aanmelden voor deze nieuwsbrief.

Twee leden in discussie
Publiek van meetup in Vredenburg

Bestuur

Het bestuur draagt zorg voor het dagelijkse reilen en zeilen van de afdeling. Het bestuur organiseert activiteiten voor en met de leden en geïnteresseerden. Ook onderhoudt het bestuur contacten met leden en houdt zich bezig met campagneactiviteiten. Verder is het bestuur verantwoordelijk voor zaken als het afdelingsgeld, het organiseren van ledenvergaderingen. Daarnaast heeft het bestuur goed contact met de fractie. Heb je een gerichte vraag of wil je even praten? Neem dan contact op met de secretaris.

Maak kennis met het bestuur en de fractie op de pagina Mensen

Algemene Leden Vergadering (ALV)

Minimaal 2 keer per jaar is er een algemene ledenvergadering. Hier worden besluiten genomen, verenigingszaken aan de orde gesteld en leggen bestuur en fractieleden verantwoording af. We hebben een speciale ALV-pagina.

De volgende ALV is op zaterdag 10 februari 2024.

ALV presentatie
Tafelgesprek met een werkgroep

Werkgroepen

Lijkt het je leuk om meer betrokken te zijn bij GroenLinks Utrecht? Sluit je dan aan bij een werkgroep.

De werkgroepen ondersteunen bestuur en fractie. Sommige werkgroepen denken mee over inhoudelijke onderwerpen. Deze werkgroepen zijn verbonden aan een van de fractieleden en onderzoekt een specifiek thema of probleem. Daarmee helpen ze onze fractie en als deelnemer kun je je kennis uitdiepen. Andere werkgroepen organiseren allerlei activiteiten zoals discussie en debat over actuele onderwerpen, permanente campagne en een wijkdialoog.

Geïnteresseerd? Klik dan hier