Het menswaardig opvangen van mensen die vluchten voor oorlog, onderdrukking of honger gaat GroenLinks aan het hart. Daarom proberen wij een bijdrage te leveren aan deze opvang in Utrecht. Vind jij dit ook belangrijk en wil je daarover meedenken en samen met andere GroenLinksers werken aan concrete voorstellen? Doe dan mee met de werkgroep Vluchtelingen, we zijn nog op zoek naar nieuwe leden!

We gaan ons de komende tijd verder verdiepen in allerlei kwesties rondom vluchtelingen. Dit doen we in de eerste plaats door een klankbord te zijn voor het GroenLinks-raadslid dat zich bezig houdt met het onderwerp (Fred Dekkers). Hierbij bespreken we actuele kwesties die spelen in de stad en denken we na over duurzame oplossingen.

Naast het bespreken, dragen we ook op een actieve manier bij aan het creëren van een open en tolerant maatschappelijk debat. Zo zijn we bezig met een website om nieuwe Utrechters in contact te brengen met buurtbewoners. Ook organiseren we één keer per jaar een politiek café waarbij een discussie wordt georganiseerd over een onderwerp rond het thema vluchtelingen.

De leden van de werkgroep kunnen onderwerpen aandragen waar ze ervaring mee hebben of die hun speciale belangstelling hebben. Dus, is er iets op het gebied van vluchtelingen waar je hart naar uitgaat, waarvan je handen gaan jeuken om ermee aan de slag te gaan of wat hoognodig extra aandacht verdient? Schroom niet om onze secretaris Jasper te benaderen en kom een keer kijken.

Contact:
Voorzitter: Vacature (mail naar Wouter)
Secretaris:  Vacature (mail naar Wouter
Raadslid: Fred Dekkers