Goed onderwijs is van levensbelang: voor ieder kind dat zich wil ontplooien en voor de samenleving van de toekomst. Helaas heeft niet elk kind in Utrecht dezelfde kansen om goed onderwijs te krijgen. Bij de werkgroep onderwijs denken we na over wat we kunnen doen om gelijke kansen in het Utrechtse onderwijs te bevorderen.

Heb je affiniteit met of houd jij je in je dagelijks werk bezig met onderwijs dan biedt deze werkgroep jou een plek om op inhoudelijk gebied bij te dragen aan waar GroenLinks voor staat. Verder is het een mogelijkheid om andere GroenLinksers te ontmoeten en een manier om je kennis en ervaring in te zetten voor de gemeenteraadsleden en stadsdeelcommissies.

De werkgroep komt één keer per maand samen in het gemeentehuis, meestal in de avond om 20.00 uur. (Om rekening te houden met corona worden de vergaderingen momenteel digitaal gehouden)

We zijn altijd op zoek naar enthousiastelingen die de werkgroep kunnen versterken. Is jouw onderwijshart sneller gaan kloppen en wil je de werkgroep komen versterken? Of wil je liever eerst een keer bij een vergadering komen kijken? Neem dan contact op met de voorzitter of secretaris.

Contact:
Voorzitter: Martin van Pul
Secretaris: Pieter van Lamoen
Raadslid: Julia Kleinrensink

Deze thema’s staan de komende maanden bij ons op de agenda:

• 25 nov 20:00-21:30: Overgang PO → VO
  • 16 dec 20:00-21:30: Leraren