Met 13 fractieleden en drie wethouders is GroenLinks een belangrijke partij in de Utrechtse gemeenteraad. Wat doen wij precies voor de stad, wat zijn onze successen en wat moet er nog veranderen? Ook als er geen verkiezingen zijn wil GroenLinks van zich laten horen. Dit geluid verzorgt de Werkgroep Actie op allerlei manieren.

Meedoen met de Werkgroep Actie

Of je nu nog maar net lid bent of al jaren meeloopt, GroenLinks kan je hulp altijd gebruiken!
Zowel voor als achter de schermen kun je je bijdrage leveren en als je nog niet zo veel ervaring hebt, helpen wij je op weg met inhoudelijke en praktische tips. Soms een uurtje helpen of elke week meedoen, je inzet is altijd welkom!

Vind je het leuk om:

• Om ludieke acties te bedenken?
  • Huis aan huis met bewoners in gesprek gaan?
  • GroenLinks-fietsen te plaatsen?
  •  Mee te doen aan een toffe acties zoals de Utrechtse Canal Pride en klimaatmarsen?

Dan is de permanente campagne iets voor jou!
> Geef je op voor de komende activiteiten!  (Compleet overzicht en aanmeldformulier)

Onze enthousiaste werkgroep barst van de plannen. Wil je niet alleen meedoen, maar ook acties mee organiseren? Stuur dan een mail naar campagne@groenlinksutrecht.nl en schuif geheel vrijblijvend een keertje aan bij onze vergadering.

Wat willen we bereiken

De werkgroep wil op een positieve manier GroenLinks in de stad een gezicht geven.
Waar is de fractie mee bezig, wat hebben de wethouders bereikt? Hoe willen onze landelijke en Europese politici de wereld groener en socialer maken? Ook als er geen verkiezingen zijn, maakt de permanente campagne de successen en idealen van GroenLinks zichtbaar op straat.
Daarbij kijken we naar actuele thema’s. Dus zowel de vluchtelingenproblematiek als een stoplicht dat uit gaat. Ook vinden we de “Dag van …” vaak een mooi aanknopingspunt.

We gaan graag de straat op om contact te zoeken met de burgers van de Utrecht. Om een praatje aan te knopen en te vragen wat de mensen bezighoudt of wat ze veranderd zouden willen zien. Gewoon luisteren en eens horen wat iemand al een tijd stoort of juist prima ontwikkeling vindt. Door zomaar een fietstocht door de wijk of door ergens in de stad de bakfiets neer te zetten zijn we benaderbaar en maak je makkelijk contact.

Uiteindelijk hopen we hierdoor de potentiële kiezer wel aan ons te binden want een sterke GroenLinks fractie kan uiteindelijk meer bereiken.

Contact:
Voorzitter: Niels Hoog
Secretaris: Martijn Budding
Bestuurslid: Lisanne Boersma

doorfietsen dankzij GroenLinks Utrecht Geen onnodige stoplichten dankzij GroenLinks Utrecht Red de Zorg actie op de Stadhuisbrug Utrecht Groen Links voert actie tegen bezuinigingen in de Zorg