Wat doet de programma commissie wanneer?

De programma commissie heeft de taak gekregen om op tijd een goed programma op te leveren. Dat wil zeggen dat ze veel input moesten ophalen in de stad en bij de leden. Om dat te doen organiseerde en schooft de commissie aan bij verschillende activiteiten. Zo gingen de leden van de commissie langs bij verschillende organisaties in de stad, organiseren ze focusgroepen en nemen ze deel aan informatie avonden en politieke cafés. Daarnaast werd er nauw samengewerkt met de werkgroepen, raadsleden en wethouders. Lees hieronder het resultaat en hoe jij hier over mee kunt beslissen.

Planning

• 10 september deadline indienen amendementen
  • 29 september bundelingsavond voor mensen die amendementen hebben ingediend
  • 7 oktober deadline aangepaste amendementen
  • 21 oktober advies naar de leden
  • 7 november ALV

Utrechtse verkiezingskiekjes!

'Betaalbaar wonen', ' duurzame stad' en 'goed onderwijs voor iedereen'. Dit zijn zomaar wat kopjes van ons conceptverkiezingsprogramma. We willen dit programma kracht bijzetten door het visueel te maken! Heb jij een groen bushokje of een bloeiende berm voor de deur? Weet jij een mooi voorbeeld van inclusiviteit in Utrecht? Of een voorbeeld waar veel gentrificatie terug te zien is? Maak hier dan een mooie foto van en wie weet zie je jouw foto straks terug in ons partijprogramma! De fotograaf met de meest pakkende foto trakteren wij op een lunch met één van de wethouders. Dus pak je fotocamera of smartphone, maak verkiezingskiekjes en stuur ze voor 5 oktober naar secretaris[@]groenlinksutrecht.nl

Wie werkten aan welke thema's?

In ons verkiezingsprogramma willen we ontzettend veel belangrijke dingen benoemen. Om te zorgen dat we dit allemaal kort en krachtig op kunnen schrijven hebben we thema's gedefinieerd. Dit zijn algemene hoofdthema's en de indeling hiervan kan anders terugkomen in het verkiezingsprogramma. Voor elk thema hebben we een eerste en tweede schrijver aangewezen. Zij zijn samen verantwoordelijk voor het verzamelen van alle input en het schrijven van dit hoofdstuk. Hieronder staan alle eerste schrijver genoemd.

Patricia Wijntuin (voorzitter)
Julia Matser (projectsecretaris)