“ Sommige dingen gaan niet vanzelf goed. Dan moet je stevig ingrijpen om de koers te wijzigen. Of het nou gaat om het bestrijden van de groeiende ongelijkheid, het aanpakken van de wooncrisis of het beteugelen van klimaatverandering: de koers moet socialer, duurzamer en eerlijker. ”

Julia is als student naar Utrecht gekomen en voelt zich hier nu al meerdere jaren thuis. Zelf woont ze in Kanaleneiland. In de gemeenteraad wil ze zich inzetten voor een stad waar iedereen een plek heeft en mee kan doen op een manier die bij hem of haar past. Als woordvoerder werk en inkomen vindt Julia dat iedereen dezelfde kansen moet krijgen, ongeacht iemands achtergrond. Ze pleit daarom onder andere voor goede armoederegelingen en sterke (schuld)hulpverlening.

Naast het raadswerk en haar rol als fractievoorzitter werkt Julia bij de bibliotheek om het thema laaggeletterdheid en financiële zelfredzaamheid (armoede en schulden) aan elkaar te verbinden. Tijdens haar studieperiode is ze op verschillende manieren actief geweest om studenten te vertegenwoordigen, via de medezeggenschap en bij de landelijke studentenvakbond.

• Werk & inkomen
  • Bestuurlijke zaken