Mooi dat je dit leest. Dat betekent dat je geïnteresseerd bent in GroenLinks en weet wat GroenLinks betekent. Dat is niet vanzelfsprekend voor iedereen. Daarom zoeken wij het contact met mensen die niet contact met de politiek maken. De bedoeling is: horen van mensen over hun onvrede en wensen. Niet overtuigen of 'ja, maar..'. Als het lastig wordt in het gesprek, moeten we juist onze mond houden en blijven luisteren, is de overtuiging van de leden van de werkgroep. Door te luisteren voelen we als GroenLinks meer wat er speelt.

We gaan op bezoek bij mensen uit verschillende groepen:

•     De echte volksbuurtmensen.
  •     De groep Utrechters die zich minder thuis voelt in de eigen wijk ('slachtoffers gentrificatie', dit zijn Utrechters met verschillende culturele achtergronden).
  •     De grote groep gewone mensen met een niet-westerse achtergrond
  •     Mensen met een kwetsbaarheid (achtergrond in dak- en thuisloosheid, psychiatrie, verslaving)
  •     Praktisch geschoolden

Met de signalen die we ontvangen in de bezoeken gaat de fractie aan de slag. Zodat mensen niet voor niets hun verhaal of zorgen delen.

Daarnaast reiken we eens in de twee jaar de Sociale Oorkonde uit. Dit is een prijs die initiatieven in het zonnetje zet, die de stad verbeteren. De genomineerden brengen we een taart. Ook dat doen we samen met een fractielid.

Wil je met ons meedoen? Je kunt mee op een bezoek. Je bent welkom op ons overleg. Ben je nieuwsgierig geworden, dan kun je mailen naar Daan van der Burgh (danivdb[apestaartje]hotmail.com)