UTRECHT SCHREEUWT OM CULTUUR!

Cultuur is voor iedereen ongeacht leeftijd, opleiding of politieke voorkeur. Cultuur is schoonheid, verwondering, ontspanning, vernieuwing, samen, alleen, nu én in de toekomst!!! Wij nodigen jou uit om samen Beethoven´s Negende Symfonie uit te voeren met een duizendkoppig orkest en koor uit alle gelederen van Nederland op de Neude in Utrecht op 20 november om 14.00 uur.

Musici uit o.a. het Koninklijk Concertgebouworkest en het Radio Philharmonisch Orkest zoeken versterking bij collegae, studentorkesten en amateurs én publiek. Het Grootste Orkest van Nederland protesteert!

Solisten: Monique Krüs (sopraan), Cécile van de Sant (alt), Henk Neven (tenor), Bas Kuilenburg (bas)

13.30 uur: verzamelen 14.00 uur: een unieke bewerking van de 9e Symfonie van Beethoven voor duizend stemmen, orkest en carillon in klassieke, smartlap- en hiphopversies. Presentatie: Joris Linssen15.00 uur: Einde

Heb je nog behoefde om te repeteren?

Dat kan tussen 11.00 en 12.00 in het Centrum Muziek XXI. (graag bladmuziek en lessenaar meenemen!)

Adres: Loevenhoutsedijk 301, 3552XE Utrecht, www.muziek21.nl

Schrijf je in op deze site en download de muziek. Praktische informatie over het verloop van de dag wordt je toegemaild.

Waarom schreeuwt Nederland om cultuur? Lees het hier!

Het publiek kan ook meedoen! Bekijk hier waarmee

Ons strijdlied:

Vrienden, niet deze stemmen!Echter laat het aangenamere opklinken,Het vreugdevollere!

Vrienden, vrienden, vrienden!

In het schone te verzinken is wat mensen mensen maaktDat we dreigen te verdrinken heeft ons allemaal geraaktAl wat schoon is kent geen functie, dan de functie van het zijnAls daarin de messen snijden lijden alle mensen pijn

Moeten wij in tranen zingen, voor wie niet verdrinken wilZal de schoonheid blijven klinken, of wordt het voor eeuwig stilOok al stijgt rondom het water, stuk voor stuk gaan wij toch doorAlle opgeheven hoofden vormen samen weer een koor

(Zo veel stemmen, zo veel mensen, allemaal die ene schreeuw,Laat ons hier in deze eeuw enkel maar dat ene wensen)