Na de verkiezingen van afgelopen week komt GroenLinks met een recordaantal van 14 zetels in de Tweede Kamer. Het aantal GroenLinks-stemmers in Utrecht is meer dan verdrievoudigd ten opzichte van de vorige Tweede Kamerverkiezingen. GroenLinks en coalitiepartner D66 zijn de twee grootste partijen van de stad.

42.387 mensen stemden in Utrecht op GroenLinks, ruim 20 procent van het totaal aantal stemmers. De uitslag laat opnieuw zien dat Utrecht een echte GroenLinks-stad is. Al sinds de oprichting is GroenLinks Utrecht de enige stabiel grote partij in de Utrechtse gemeenteraad.

Op 21 maart 2018, over precies een jaar, kunnen Utrechters opnieuw hun stem uitbrengen. Dit keer niet voor de Tweede Kamer, maar voor hun eigen Gemeenteraad. De uitslag van vorige week belooft veel goeds voor GroenLinks. Gemeenteraadslid Steven de Vries: “We gaan na deze verkiezingen moeiteloos en meteen over in de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen. We zijn nu lekker op dreef en dat houden we zo!”