Voor een stevige, succesvolle campagne hebben we honderden vrijwilligers nodig in allerlei rollen en functies. Van twee campagneleiders, tot vele mensen tijdens huis-aan-huis acties, leden van een belteam en communicatie-experts. Of logistiek vrijwilligers die helpen dat hesjes, flyers en posters altijd op de goede plek zijn. Kortom, wat je ook kan en wil doen: GroenLinks Utrecht heeft je nodig! In onderstaand formulier kun je aanvinken welke rollen (meerdere opties mogelijk) jouw interesse hebben. Daarna nemen wij, of de campagneleiders en coordinatoren contact met je op.
Korte omschrijving van de centrale rollen:
- Campagneleider: voor deze campagne zoeken we twee campagneleiders die elkaar aanvullen en de leiding over de campagne nemen. Het lokale GL bestuur is je opdrachtgever, maar we leggen veel autonomie en verantwoordelijkheid bij de twee camagneleiders. Zie hier (LINKJE) de vacaturetekst.
- Hoofd / coordinator communicatie: We zetten een breder communicatieteam op en zoeken iemand die de verantwoordelijkheid kan nemen. Jij stelt de (online)strategie op, in afstemming met de campagneleider en andere communicatie-vrijwilligers.
- Coordinator belteam: we willen alle leden in Utrecht bellen en hen oproepen te helpen tijdens de campagne, een donatie te doen en hun omgeving op te roepen te gaan stemmen. De belteam coordinator neemt hiervoor de leiding.
- Mede-oordinatoren voor de bakfiets: een van de beknste zichtbare acties van GL Utrecht is de bakfiets, waarmee we al jaar en dag op pleinen en andere drukke plekken te vinden zijn. De coordinator hiervan ligt bij Giel, maar we zoeken nog drie mede-coordinatoren die bakfiets-acties organiseren, nieuwe vrijwilligers uitleg geven en er samen met Giel voor zorgen dat we zeer regelmatig met de bakfiets in de stad staan.
- Vrijwilliger logistiek: bij iedere campagne is het belangrijk dat flyers, posters, hesjes en ander materiaal op de goede plek komen. We zoeken een paar vrijwilligers die willen helpen spullen rond te brengen. Hierdoor kunnen andere organizers en vrijwilligers zich op hun acties richten en verdelen we de last.
- Wijk-organzers: tijdens een campagne zoeken we voor iedere wijk twee actieve organizers, die acties (flyers, huis-aan-huizen, etc.) in hun wijk organiseren en aanspreekpunt zijn voor actieve leden in hun wijk. In het lijstje hieronder vind je de wijken waar we (nog) geen twee organizers hebben.
Naast deze centrale rollen zoeken we ook heel erg veel vrijwilligers:
- Lid van het belteam: een vaste groep mensen die regelmatig leden belt en hen stimuleert actief te zijn, te doneren en hun omgeving aan te sporen GL te stemmen.
- Lid van het communicatieteam: we zoeken hele diverse ervaring in het communicatieteam. Van videomakers en tekstschrijvers, tot mensen die social media bijhouden of ... Laat in het formulier hieronder weten waar jouw kracht zit en we zorgen dat we jou daarop inzetten.
- Algemeen vrijwilliger: uiteindelijk zijn al die coordinerende rollen natuurlijk leuk, maar geen actie is mogelijk zonder de vele honderden GL-leden die gaan huis-aan-huizen, flyeren, of bij de bakfiets komen staan. Iedereen die zich aanmeld als algemeen vrijwilliger plaatsen we in de wijk-app (whatsapp) van hun wijk. Via die appgroepen en de website (agenda) informeren we je over aankomende acties waar we vrijwilligers voor nodig hebben en je je specifiek kunt aanmelden. Maak je geen gebruik van whatsapp, meld je dan toch aan en laat dit in het formulier weten (open tekstveld), dan zoeken we een alternatieve manier om je geinformeerd te houden.
Procedure
Voor de coordinerende rollen hanteren we een licht-weight sollicitatieprocedure. Daarvoor vragen we je in het formulier aan te geven welke ervaring je hebt en nemen we contact met je op voor een kennismaking. De campagneleiders willen we uiterlijk in de week van 24 juli selecteren, maar bij goede aanmeldingen doen we dat al eerder. De overige coordinerende rollen kiezen we in overleg met de campagneleider en proberen we in de week van 31 juli te selecteren. Reageer dus zo snel mogelijk, zodat we direct contact kunnen opnemen en samen een goede campagnestart kunnen neerzetten! Dit hele proces en de data natuurlijk onder voorbehoud van de vakantieperiode.