Nieuws over Lot van Hooijdonk

Bijna half miljard voor openbaar vervoer en wonen in de regio

Het Rijk, de provincie, Utrecht en omliggende gemeenten zetten bijna een half miljard opzij voor openbaar vervoer en wonen in de regio. GroenLinks is hier heel blij mee. “Met de stikstofcrisis is dit hét moment om echt te kiezen voor goed openbaar vervoer in plaats van asfalt. Bovendien is het noodzakelijk om het verkeer in Utrecht niet vast laten lopen, natuur te beschermen en de broodnodige huizen te kunnen blijven bouwen.“ aldus GroenLinks raadslid Thijs Weistra

Van Hooijdonk en Diepeveen opnieuw beschikbaar als wethouder

Lot van Hooijdonk en Kees Diepeveen zijn opnieuw beschikbaar om voor GroenLinks in Utrecht wethouder te worden in een volgende collegeperiode. Dat maakt GroenLinks vrijdag bekend. Lijsttrekker Heleen de Boer: “Wij zijn er trots op dat wij twee zulke goede wethouderskandidaten hebben. Als we na de verkiezingen opnieuw mogen meebesturen, brengen we een hoop ervaring en daadkracht mee naar een nieuw college. En dat is belangrijk om de uitdagingen die op Utrecht afkomen het hoofd te kunnen bieden.”

Actieplan scooters: college onderzoekt mogelijkheden milieuzone

Thijs Weistra

Het college gaat onderzoeken of het mogelijk is om vanaf 2020 een full electric milieuzone voor brommers en scooters in te stellen. Dit schrijft GroenLinks-wethouder Lot van Hooijdonk in haar brommerbrief, een reactie op het actieplan scooteroverlast van GroenLinks en D66. Het naar de rijbaan sturen van brom- en snorfietsen, een wegsleepregeling voor foutief geparkeerde scooters en strenge handhaving op snelheidsovertredingen zijn de andere maatregelen.

Utrechts Energieplan: grote stap in goede richting

Lot van Hooijdonk

Het Utrechts Energieplan: een duurzaamheidsplan met grote ambities. Het plan is op een unieke wijze tot stand gekomen: de gemeente is op drie zaterdagen in gesprek gegaan met 165 willekeurige Utrechters. Op donderdag 3 december werd het plan besproken in de raadscommissie Stad en Ruimte. GroenLinksraadslid Monique Bollen: 'We hebben de wind mee om grote stappen te zetten. Laten we in Utrecht samen doorpakken.'

GroenLinks wil promotie deelauto