Peter van Corler

Vice-fractievoorzitter. Onderwijs, jeugd en regiozaken

“Als woordvoerder jeugd en onderwijs zet ik me er voor in dat alle kinderen en jongeren in Utrecht de kans krijgen hun talenten te ontwikkelen. Of het nu gaat om jongeren met problematische schulden, kinderraden waar kinderen leren met elkaar tot oplossingen te komen of zorgen dat er voldoende plekken zijn om te spelen. Vanuit de gemeente moeten we er voor zorgen dat iedereen goed aan hun toekomst kan bouwen.”

Peter (50) is sinds 2006 raadslid en was daarvoor actief als fractiemedewerker. Hij voelt zich thuis in de politiek en weet raad met veel verschillende onderwerpen; van het Stationsgebied, verkeer en luchtkwaliteit tot vluchtelingen, financiën en jeugdzorg. De afgelopen jaren had Peter als raadslid kwesties over verkeer en luchtkwaliteit onder zijn hoede. Door zijn opleiding als jeugdwelzijnswerker weet hij vanuit de praktijk wat jeugdwerk vraagt en eist.

Peter kwam twintig jaar geleden, samen met zijn vriendin, in het mooie Oog in Al wonen. Met hun zoon van 15 wonen ze met veel plezier in de wijk. Peter is een muziekliefhebber en in zijn huis klinkt vaak muziek.