Kees Diepeveen

Wethouder

"De ontwikkeling van onze stad is meer dan het stapelen van stenen. Het gaat om het bouwen van gemeenschappen waar mensen prettig met elkaar samenleven, in een fijne en gezonde leefomgeving."

Kees Diepeveen is wethouder wonen, Merwedekanaalzone, openbare ruimte en versnelling Overvecht voor de gemeente Utrecht.

Eind 2015 startte hij in Utrecht als wethouder Zorg, Maatschappelijke Ondersteuning, Welzijn en Cultuur.  Na zijn studies geschiedenis en rechten aan de Vrije Universiteit van Amsterdam werkte hij zes jaar als beleidsmedewerker bij de Tweede Kamerfractie van GroenLinks. Daarna was hij tot 1997 senior communicatie- en beleidsadviseur bij Van Nimwegen en Partners. Bij de gemeente Haarlemmermeer werd hij vervolgens bestuurs- en managementadviseur. Vanaf 2003 werkte Kees Diepeveen elf jaar als stadsdeelwethouder van Amsterdam-Noord. Hij had er de verantwoordelijkheid voor diverse portefeuilles, zoals Volkshuisvesting, Zorg, Welzijn en Ruimtelijke ordening.