Wegwijs in GroenLinks

Introductiecursus van GroenLinks Utrecht-Stad, voor nieuwe partijleden en leden die (weer) actief willen worden. Vier avonden over waar GroenLinks voor staat en hoe het werkt, worden afgesloten met  informatie over mogelijkheden om zelf mee te doen in GroenLinks.

Eerste avond (14 mei): Introductie – de waarden van GroenLinks
Om elkaar te leren kennen gaan we het hebben over onze waarden en over de waarden die ons binden aan GroenLinks. Wat zien we als de kernwaarden van GroenLinks? Ook de manier waarop waarden en normen functioneren in de politiek komt aan bod.

Daarnaast komt de vraag aan de orde of GroenLinks een beweging of een (politieke) partij is en vertellen we iets over de geschiedenis.

We sluiten de avond af met aandacht voor de politieke actualiteit.

Tweede avond (28 mei): De organisatie van GroenLinks
GroenLinks speelt als een politieke partij een rol op alle politieke niveaus in Nederland. We bekijken de bestuurlijke organisatie van GroenLinks in relatie tot de politieke organisatie van Nederland.

Ook nu sluiten we af met een uitstapje naar de politieke actualiteit.

Derde avond (11 juni): Politiek in actie, actie in de politiek – casestudy
Tal van plaatselijke situaties en problemen vragen om betrokkenheid van een politieke partij. Diverse rollen zijn daarbij te vervullen. Deze avond verkennen we die rollen aan de hand van een lokale casus. We krijgen daarbij ondersteuning van partijgenoten/ervaringsdeskundigen die daarin een rol vervullen. Het gaat er daarbij niet om de casus inhoudelijk uit te diepen.

De politieke actualiteit zal zeker niet ver weg zijn.

Vierde avond (25 juni): Je weg vinden in GroenLinks.
Een plek vinden in GroenLinks, een politieke organisatie, kan op verschillende manieren en niveaus, voor mensen met verschillende competenties, kennis en interesse. Vanavond bieden we deelnemers een handreiking om te kijken waar hun ambitie, talenten, kennis en ervaring het beste tot hun recht kunnen komen. Onze gastspreker(s) zal/zullen deze avond iets laten zien van hun weg in GroenLinks.

Informatie, kosten en aanmelding
De avonden beginnen om 20:00 uur (zaal open 19:45). Locatie nog te bepalen.

Voor vragen kun je ook contact opnemen met Tjark Reininga (030 267 6273).

Voor de organisatie en uitvoering van deze cursus vragen we een eenmalige bijdrage van € 25,00.

Je kunt je aanmelden met een emailtje aan academieglu@gmail.com.

Contact
​Wilt u een keertje helpen of lid worden? Neem dan contact op met de secretaris; iedereen is welkom, ook nieuwelingen.
Secretaris: Martijn Broekhof
Voorzitter: Lotte Lorwa
Bestuurslid: Afdelinhsbestuur Utrecht (vacature)
Raadslid: - ​